TARIEVEN

Online marketing en social media uitbesteden

Je wilt vast vooraf weten waar je aan toe bent. Voor een antwoord op die vraag heb ik wat meer informatie nodig. De invulling van je social media strategie bepaal je namelijk zelf. Ben je handig met het schrijven van berichten, maar wil je het plaatsen op de kanalen uit handen geven? Of ga je voor de volledige overname van je social media kanalen? Het is allemaal mogelijk met de verschillende pakketten. Een pakket op maat is uiteraard bespreekbaar.

Tarieven online marketing en freelance werkzaamheden

In een vrijblijvend gesprek kijken we naar jouw wensen en mijn mogelijkheden. Vervolgens stel ik een offerte op, na je akkoord ga ik graag voor je aan de slag. Denk hierbij aan werkzaamheden zoals een Facebookcampagne, teksten voor op je website, opstellen van een strategisch plan, samenstellen van een contentkalender. Wil je een langdurige samenwerking, zoals het structureel bijhouden van je website? Vraag dan om een vrijblijvende offerte tegen een gunstig tarief per maand. Mijn diensten zijn maandelijks opzegbaar. Neem je meer diensten af? Dan krijg je een voordeliger tarief. Je zit nergens aan vast!

Social media activiteiten uitbesteden

Social media uitbesteden neemt je veel werk uit handen en hiervoor geldt een voordelige social media pakketprijs. Een overzicht van de pakketten vind je onderaan deze pagina. Wil je weten welk pakket bij je dienst of bedrijf past? Maak dan een afspraak voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek. Wil je zelf proberen hoe mijn aanpak bevalt?

Social media opzetten en uitvoeren

Voorafgaand aan de start van de werkzaamheden maken we een strategisch plan en ontvang je een contentkalender over de afgesproken periode. Na het inrichten van de social media kanalen, plaats ik regelmatig updates. Deze post ik volgens planning, maar ook tussentijds, bijvoorbeeld als inhaker op een actuele situatie. Berichten voorzie ik van passende, rechtenvrije afbeeldingen. De prestaties van elk bericht monitor ik en ik koppel de resultaten regelmatig terug. Goed presterende berichten dienen vaker als inspiratie voor nieuwe berichten. Ook webcare hoort tot de mogelijkheden waarmee ik jou ontlast. Dat kan binnen en/of buiten kantooruren zijn.

Facebook adverteren 

Omdat het organisch (gratis) bereik op Facebook al jarenlang afneemt, zien weinig van je volgers de berichten. Dat werkt teleurstellend als je ziet hoeveel moeite het kost om goede berichten te maken. Promoot je berichten voor een groot bereik. Je doet dit via de power-editor (dus niet via de knop ‘promoten’ onderaan je bericht). Voor een klein bedrag (€2,00 per dag) bereik je al snel honderden mensen uit je doelgroep.

Snel resultaat?

Het opbouwen van bereik en interactie via social media doe je niet van vandaag op morgen. Als het zo eenvoudig was, dan zou iedereen succesvol zijn op social media. Fans verdwijnen snel als ze worden overladen met commerciële uitingen. Een goede balans en inzet van waardevolle content voegt ook echt iets toe voor de volgers. Zij willen altijd weten: ‘what’s in it for me’. Creëer een band, vergroot het vertrouwen en je merk wordt bekender; het is als het lopen van een marathon. Met een goede strategie verhoog je de positie van je website in de zoekmachines van Google. Hiermee vergroot je de zichtbaarheid en bekendheid van je dienst of product op de langere termijn.

Facebook advertentie campagne

Lezen je klanten je advertentie in het lokale krantje nog? Een advertentie in een lokaal krantje is best prijzig, terwijl je niet weet of je onderin de kattenbak belandt. Wat doe je dan? Je ziet dat andere ondernemers succesvol zijn met Facebook of andere advertentiekanalen. Hoe doen ze dat? Je bent zelf niet thuis in online promotie of hebt er te weinig tijd voor, maar wilt wel meedoen aan het succes.

Het volgende is een feit: op de knop ‘promoten’ drukken is weggegooid geld. Je bereikt je doelgroep onvolledig en hebt nauwelijks opties, waardoor je geen verkopen of leads binnenhaalt. Door een Facebook marketingcampagne op te zetten, behaal je wel resultaten. Met een slimme campagne bereik je jouw doelgroep en haal je verkopen binnen tegen zo laag mogelijke advertentiekosten.

Een professionele campagne bestaat uit de volgende elementen, waarmee je doelgericht adverteert.

Hoe richt je een succesvolle campagne in? Begin bij de basis:

  • onderzoek: wie is je ideale klant;
  • targeting: hoe bereik je jouw doelgroep;
  • welk advertentietype is geschikt voor jouw doelgroep;
  • inzetten van optie vergelijkbare doelgroepen;
  • retargeting door het plaatsen van een ‘pixel’;
  • advertentieplan;
  • content en afbeeldingen;
  • opzetten A/B test;
  • analyseren van resultaten en verlagen van de advertentiekosten.

Wil je ook eindelijk een succesvolle Facebook campagne? Neem contact op over mijn mogelijkheden.