3 SEO-tips voor een betere lokale vindbaarheid

Als kleine onderneming wil je graag zichtbaar zijn in je regio omdat de eerste 10 zoekresultaten in Google je vindbaarheid bepalen.

Lokale SEO is de manier waarop Google de resultaten binnen een bepaalde regio rangschikt. Ben jij een bakker in Maastricht, dan wil je graag in die omgeving gevonden worden. Door het optimaliseren van je lokale SEO, zorg je voor meer websitebezoeker, leads en verkopen. Naar schatting is 35% van alle zoekverkeer lokaal zodat daar een wereld te winnen is.

Dit zijn de top-3 manieren om snel je lokale SEO te verbeteren.

1. Maak en optimaliseer je Google Mijn Bedrijf-account.
Claim eerst het account en vul alle gevraagde gegevens nauwkeurig in. Als de aanmelding geaccepteerd wordt, zal je bedrijf in de zijbalkruimte verschijnen.

2. Vraag tevreden klanten om positieve beoordelingen.
De beoordelingen van andere klanten worden als zeer waardevol gezien door potentiële klanten. Het verbetert niet alleen de optimalisatie van je bedrijf in Google. Voor geïnteresseerde klanten is een beoordeling vaak doorslaggevend. Vraag daarom zelf actief om beoordelingen aan je klanten.

3. Zorg voor backlinks uit je omgeving.
Voor je ranking op lokaal niveau wegen backlinks heel zwaar. Dat doen ze overigens ook voor de niet-regionale zoekresultaten.
Hoe krijg je op een natuurlijke manier backlinks?
– Bereik via social media lokale influencers of benader ze per e-mail om je producten onder hun aandacht te brengen;
– Lever een gastblog op een lokale website met een hoge domeinautoriteit;
– Plaats inhoud van hoge waarde op je website, zodat anderen deze content via een link delen.

Geef een reactie